Pimax Vision 8KX Deluxe headphone version - dual native 4K

Permalänk
Medlem

Pimax Vision 8KX Deluxe headphone version - dual native 4K

Ny i kartong, levererades med FedEx idag.

VR headset med en av marknadens bredaste FOV på 170 grader samt dubbla 4K displayer som går att köra native 2x4K alt. upscaled.

Ingår Comfort kit, Modular audio headstrap och Deluxe audio headstrap (sistnämnda kommer börja leveras från pimax när som helst och skickas till köparen så fort den anländer från Pimax)

Ingår även Pimax 8K-X Pro Balance 300 gram motvikter från studioformcreative.com samt $100 rabatt på eytracking förutsatt att den går att föra över till ny ägare.

Har kopplat in den och kontrollerat att det inte finns några döda pixlar eller eller andra skavanker.

Garanti/kvitto medföljer givetvis.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Åhååhååå! Vilket Headset!

Permalänk
Medlem

Är det bud som gäller vad vill du ha för det?

Varför säljer du?

Permalänk
Medlem

om jag hade pc muskler för den där äger själv en pimax 5k

Permalänk
Skrivet av KarlHelmer:

Är det bud som gäller vad vill du ha för det?

Varför säljer du?

På ebay går de för 13k och uppåt. Denna är förmodligen värd mer då den har delux-headstrap + rabatten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Åhååhååå! Vilket Headset!

Ja jösses, när jag la upp annonsen hade jag inte testat den mer än att kolla alla pixlarna var på plats. Tog ner nya Pimax VR Experience, laddade förvalda inställningar för DCS och satan! Har DK1, DK2, CV1, OG Vive, Index, Pimax 5K+ (Såld till förmån av denna) och för första gången kan jag ärligt säga att jag inte sett en enda pixel eller screendoor överhuvudtaget och man befinner sig i ett konstant uncanny valley, skärpan och fovven gör att jag hela tiden måste påminna mig om att höjdrädslan inte är på riktigt.

Den här blir bog dessvärre att behålla. Omg.

Skrivet av KarlHelmer:

Är det bud som gäller vad vill du ha för det?

Varför säljer du?

Så sjukt bra fråga, har väl gått så lång tid sen jag beställde (3år) att hypen lagt sig lite och tänkte att det var lika bra att göra mig av med den innan jag dyker ner i ett till rabbit hole. Det i kombination med all "tinkering" som krävs men det är inte ett faktum längre med nya VR Experience. Välj spel och sen ställs optimala inställningar in automagiskt och det funkar.

Det tog dock tid att förstå hur headsetet ska sitta för inte få cross sight/overlap/ipd issues men när den väl är justerad omg.

Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

På ebay går de för 13k och uppåt. Denna är förmodligen värd mer då den har delux-headstrap + rabatten.

Fast de där låter ju som scalperpriser, tänkte nånstans runt 10k

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Fast de där låter ju som scalperpriser, tänkte nånstans runt 10k

Inte alls. Kolla nypriset på komplett. https://www.komplett.se/product/1151872/gaming/spelutrustning/vr/vr-glasogon/pimax-vision-8k-x-vr-headset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha.. ouch.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

hade jag haft pengar kvar efter 3090 köp så hade jag deff varit intresserad. synd jag inte bor i närheten hade velat uppleva den med egna ögon också. väldigt nyfiken på den där

Permalänk
Medlem

Gjorde annonsen alldeles för tidigt Har spenderat några timmar med den nu och.. ja den ska inte säljas Citerar en känd basist: O M G

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Hahaha fasen, jag som grubblat runt ett par dagar och tänkt att lägga bud på 10000 nu. Verkligen ett top notch VR-headset du har i din ägo, om du mot all förmodan skulle bli uttråkad - Skicka PM!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Hahaha fasen, jag som grubblat runt ett par dagar och tänkt att lägga bud på 10000 nu. Verkligen ett top notch VR-headset du har i din ägo, om du mot all förmodan skulle bli uttråkad - Skicka PM!

Hehe, absolut. PMar isåfall

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

de tär det också dock kommer man behöva top notch PC också utanför min budget men om man vill ha något som slåt ut alt så här ör det

lägga till vive index kontroller så har man det klart